EKSPERT: Are Wiig gir tips om å få båten tørr under dekk.
VÅT: Mye er gjort for å få Twostar 36-en tett, men den er fremdeles ikke helt tett.
FUKT: En fuktmåler kan brukes for å finne veien vannet tar inne i laminatet.
SKADER: Både treverk og elektronikk var skadet av vann under dekk. En tørr båt hindrer verditap.
RENNE: Vinduene lekker og vannet har satt sitt merke.
HULL: En ny mastekrage hadde vært bedre, men hull lar seg fikse med Tec7 som her påføres i gjennomsiktig utgave.
PROBLEM: Vinduene ble fikset i 2009. Nå må jobben gjøres på nytt. I sommer har de vært foreløpig fikset ved hjelp av teip.
BEVEGELSE: Det er mye krefter i riggen og det gjør at det ofte oppstår lekkasjer via røstjernene.
QUICKFIX: Midler som Capt. Tolley?s renner ned i sprekker og skal tette. Løsningen er sjelden varig.

Hold båten tett

Lekkasjer tar knekken på elektronikk og gjør det ukoselig om bord. – Finn feilen og fiks det så raskt som mulig, råder ekspert.

Publisert Sist oppdatert

Ingen båter er potte tette, men noen lekker langt mer enn andre. Båter brukes i et fuktig miljø, men mye av det som er under dekk, er ikke vannbestandig. Fuktigheten forkorter derfor levetiden betraktelig.

Blir aldri tett

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER