Seiljuss

Når det aldri tar slutt

Problemet knytter seg til feil og mangler ved levering, som senere skal rettes og som blir rettet. Men så oppstår det nye feil og mangler underveis. Hva gjør man da?

Publisert Sist oppdatert

Det er solgt en ny båt fra en profesjonell selger til en privatperson, og det er dermed forbrukerkjøpsloven som «styrer» forholdet mellom partene. Det er en feil med den nye båten, og hvis feilen kvalifiserer til å være en mangel i henhold til forbrukerkjøpslovens § 16, åpnes det i samme lovs § 26 opp en «meny» over forskjellige mulige krav fra kjøper mot selger.

For eksempel kan nevnes krav om retting, omlevering og prisavslag. Det vil i det følgende ikke vurderes om det foreligger en mangel eller ikke. Så vidt oss bekjent har kjøper klaget til selger og selger har rettet feil og mangler ved båten.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER