Helly Hansen åpner konsept-butikk på Karl Johan i Oslo

Tilbyr en innovativ butikkopplevelse

Tilbyr en innovativ butikkopplevelse

Interaktive løsninger, lyd, video og grafiske effekter – det er noe av hva du vil oppleve i Helly Hansens nye butikk som åpner torsdag 15. oktober.

Publisert Sist oppdatert

15. oktober åpner Helly Hansen en 250 m” såkalt konseptbutikk i Karl Johans gate. Butikken vil gi kundene en helt unik opplevelse, lover Helly Hansen, som har tatt i bruk nteraktive løsninger, lyd, video og grafiske effekter for å fortelle Helly Hansens historie og om selskapets erfaring som leverandør av utstyr til proffbrukere til sjøs og på fjellet.

FREMTIDENS BUTIKK. Ifølge Helly Hansens global retail director, Peter Castella, kan den nye butikken ses på som en demonstrasjon av hvordan Helly Hansen planlegger å jobbe med butikkene sine i fremtiden.

– Denne butikken gir oss en mulighet til å gi alle kunder og besøkere den ekte Helly Hansen-opplevelsen. Gjennom å ta i bruk innovativ teknologi og en lang rekke nye og spennende løsninger sikter vi på å inspirere, glede og involvere våre kunder, sier Castella i en pressemelding.

VÆRSTASJON. Blant de mange detaljene i butikken finnes blant annet en «værstasjon» som viser været på en rekke destinasjoner.

– Tre spesialkonstruerte prøverom skal gi kundene en skikkelig følelse av å være ute i det miljøet der produktene faktisk skal brukes, heter det videre i pressemeldingen.

HELLY HANSEN OPPLEVELSEN. Butikken har også en interaktiv sone kalt for “Helly Hansen Experience”.

– Her kan kundene blant annet også kjenne på, og teste, ulike materialer og tekstiler som blir benyttet i produktene. Undersøk og lær mer om pusteevnen, slitestyrken og om hvordan de ulike materiene beskytter mot naturkreftene, heter det.

 

Helly Hansen vil åpne en tilsvarende butikk i Manchester 27. oktober – og en i Göteborg senere i år.