Henrik Næss, entusiastisk merkdessjef som begynte jobben sin i NSF igår.

Seilforbundet ansetter markedssjef

Som et av de få mindre særforbund knyttet til NIF ansetter nå NSF sin egen markedssjef. Henrik Næss begynte i den nye jobben igår og med seg har han solid erfaring fra markedsføring og seilsporten kjenner han bedre enn de fleste. - Hans eneste feil er at han ikke som de øvrige ansatte i NSF, har vært norgesmester i seiling. Han har bare sølv, sier sjefen hans, Morten Johnsen

Publisert Sist oppdatert

Henrik Næss som er 42 år gammel, kommer fra stillingen som rådgiver innen markedskommunikasjon i reklamebyrået New Deal. Han har vært i bransjen i 13 år. I seilkretser er han godt kjent fra Yngling, Star, First Class 8 og Melges miljøet og han tror kombinasjonen vil komme ham til bra nytte.

Næss skal bruke den første tiden til å orientere seg i NSF, men ser mange muligheter for en sport som blir stadig mer populær. Bare siden nyttår har forbundet mottatt 4-5 henvendelser fra bedrifter som ønsker å bruke seilsporten i sin markedsføring. Han kommer til et forbund der økonomien er solid, men der det trengs større midler til å nå de sportslige mål en har satt seg både når det gjelder seiling på toppniva og når det gjelder rekruttering til konkurranseseiling. Næss vi rette fokus på hva seilsporten kan tilby næringslivet og vil tilrettelegge tilbudet utfra aktørenes behov. Han har tidligere jobbet med store aktører og ser hvordan de brúker sine markedskroner, og ikke minst, hva de venter å få igjen.

Henrik Næss vil bort fra navnet sponsor som han mener er negativt ladet. Det er ikke snakk om å be om milde gaver, men Seilforbuindet vil legge seg på en profesjonell linje der de og den finansielle aktør skal være likeverdige partnere. Han er entusiastisk med tanke på sin nye jobb som i første omgang er et ettårig engasjement, men med intensjon om å fortsette. Om hans videre tanker vil du kunne lese mer i Seilas 2.06