Sikkerhet på sjøen

SEATRONIC: Ketil Svennberg Jakobsen.

Redningsutstyr med falsk sikkerhet

Kvalifisert og hyppig service er helt nødvendig for at en oppblåsbar vest skal redde liv.

Publisert Sist oppdatert

Ketil Svennberg Jakobsen selger mange redningsvester i Seatronic, og konstaterer at båtfolk ikke tar sikkerheten på alvor. Jakobsen har også solgt vesten Moe benyttet da han falt i vannet.

– Vi hadde et produkt for ti år siden som ble trukket tilbake på grunn av en bagatellmessig feil, og oppdaget at svært mange av vestene vi fikk i retur ikke ville fungert i en nødsituasjon. Vi har også sjekket salg av serviceutstyr sammenlignet med markedet, og kan fastslå at svært få følger servicen som oppblåsbare vester skal gjennomgå. Dette kan også våre konkurrenter bekrefte, forteller Jakobsen.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER