En ekstra dynamo

En ekstra dynamo kan få fart på ladingen.
EKSTRA DYNAMO: Den hvite ekstradynamoen er på plass. På baksiden er alle kablene fra regulatoren montert. Hvit, blå og brun via egen klips, rød via sikring og til pluss på dynamoen, brun via egen bryter og til bryterledningen, to svarte til minus på ...
TILPASNING: Brakettfestene måtte dreies litt ned for å passe til dynamoen. Det kunne gjøres enkelt med en lang skrue, en drill og litt slipepapir.
DYNAMO-Settet: Dynamoen og brakettsettet fra Volvo er klargjort for montering på motoren.
Ekstra Remskive: På veivakselen er det plass til en ekstra remskive utenpå den originale. Her er det en del mål som må tas nøyaktig!
PRØVE: Prøvemontering av dynamoen. Legg merke til den solide strammearmen som er brukt i stedet for standard-armen fra Volvo.
Brakett: Braketten er ferdig montert med 3 bolter på motorblokken.

Få fart på ladingen

- Åh nei, nå er det tomt igjen. Naboen blir nok skikkelig sur når vi må starte for å lade i kveld også. Vi skulle gått litt lenger for motor i går, i stedet for å seile hele veien. Med autopilot.

Publisert Sist oppdatert

Kjenner du deg igjen? Eller, kanskje er du naboen som synes det er ganske irriterende at det alltid er noen som må lade når kvelden er som finest, og du har lagt deg i en uthavn for å unngå bråket og maset i marinaene?

Slik var det ikke før. Da var det stille i uthavnene. Man tok hensyn og følte seg ille til mote om naboen måtte plages med støyen din. Nå er verden annerledes, og det er det bare å akseptere. Dessuten har vi all verdens duppeditter i båtene som bruker strøm. Og strømmen, den må lages på en eller annen måte.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER