MÅ VISES FREM: Jacob Lund mener tracking må tas i bruk av alle som vil synliggjøre hva seilere holder på med ? og ikke bare i America?s Cup.
TRE HOVEDOMRÅDER: Produktuvikling av seilsporten, tilnærming til media og innovative tilbud er hva seilsporten bør fokusere på vis á vis sponsorer.

Temperaturen i seilspillet må frem

– Seiling må vises frem på en bedre måte og ta seerne med inn i spillet. Det mener sponsor-nestoren Jacob Lund, som tror seiling har potensiale i seg til å kunne bli en sponsoridrett.

Publisert Sist oppdatert

Hvor mange DnB-kroner Jacob Lund har brukt på idretten i de 20 årene han var ansvarlig for sponsoravdelingen i Norges største bank, vites ikke, men at Lund har vært en av de mest innflytelsesrike personene innenfor norsk idrett i denne perioden, er udiskutabelt. Sammen med Kjell Kristian Rike og Jon Herwig Carlsen var han egenhendig med på å fornye skiskyting til slik vi nå kjenner sporten. På en papirserviett fra en kafé i Anterselva i 1996 skapte de tre herrene en av de største suksesshistoriene innen moderne TV-sport, og i dag er det bare langrenn som i Norge overgår publikumsinteressen for skiskyting.

For DnB og de andre merkevarene under bankens paraply, Postbanken, Vital, Cresco og Nordlandsbanken, har dette selvsagt vært gull verdt. Lund ble likevel mett av suksess etter OL i Vancouver, og han har siden han sluttet i DnB i 2012, drevet sitt eget konsulentselskap.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER