Puma vant sponsorpris

Seilbåt et bedre sponsorobjekt enn Formel 1-bil

Seilbåt et bedre sponsorobjekt enn Formel 1-bil

Sponsing av en seilbåt kan være meget god butikk. Nå har Puma vunnet pris for sin Volvo Ocean Race-kampanje.

Publisert Sist oppdatert

Puma Ocean Racing gikk helt til topps da European Sponsorship Award ble delt ut i London forleden.

Det er kampanjen knyttet til Volvo Ocean Race som førte båten og teamet til førsteplassen der store sponsorprosjekter fra ti ulike land deltok.

 

SLO FORMEL 1-TEAM. Seilbåtprosjektet til Puma vant foran Formel 1-kampanjen til Vodafone, som sponset McLaren Mercedes.

Prisen ble delt ut under en todager lang sponsorkonferanse i London.

Markedføringseksperter har regnet ut at Pumas mediaeksponering er verdt minst 250 millioner kroner, og 44 000 kunder og ansatte har vært om bord i Puma-båten under Volvo Ocean Race.

Det store PR-jippoet startet da tv-stjernen Salma Hayek døpte båten i Boston. I den amerikanske byen hadde Puma også sin egen Puma City under regattaens stopover.

SHOPPINGSUKSESS. Og på én enkelt dag solgte de flere varer enn på noen annen etablert Puma-butikk uansett sted i verden.

Noe å tenke på for norske sponsorer som snuser på det norske VOR-prosjektet foran neste Volvo Ocean Race!