Stor spørreundersøkelse fra NOR Rating på trappene

Ønsker å vite – ikke bare å tro

Ønsker å vite – ikke bare å tro

Om få dager går NOR rating ut med en stor spørreundersøkelse til sine medlemmer.

Publisert Sist oppdatert

– Vi skal drive et rating-system og service overfor våre 2000 medlemmer, og da må vi vite hva medlemmene vil, og ikke bare tro hva de ønsker. Det er helseløst å basere driften vår på hva vi hører på bryggekanten. Derfor ønsker vi nå å gjennomføre en stor spørreundersøkelse blant medlemmene våre, sier Sverre Valeur i NOR Rating-styret til SEILmagasinet.

Han håper at flest mulig vil svare på undersøkelsen – og ikke minst at flest mulig får undersøkelsen.

– Utsendelsen av spørreundersøkelsen vil være basert på de e-post-adressene vi har og de mobiltelefonnumrene vi har i vår database, og for å sikre oss at undersøkelsen når ut til flest mulig, vil jeg oppfordre alle til å gå inn på norlys.org og sjekke at de er registrert med riktige data om seg selv, sier Valeur.

BESTEMMENDE FOR RETNINGEN. Han regner med at undersøkelsen vil bli sendt ut en gang i løpet av onsdag denne uken. Undersøkelsen blir gjenomført av systemet Quest back og den er anonym. Resultatet av undersøkelsen håper han vil foreligge ganske snart.

Valeur forteller at de er svært spente på hvilke svar de vil få fra undersøkelsen og at hele hensikten med undersøkelsen er at NOR Rating i fremtiden skal styre i den retningen medlemmene vil.

– Dersom medlemmene mener at NOR Rating skal bevege seg i en annen retning enn den kursen styret til nå har styrt etter, så må vi selvfølgelig korrigere kursen, sier Valeur.

FOR BREDDEN. Han legger til at NOR Rating skal være et system og en klasseklubb som først og fremst skal håndtere den store bredden av tur- og havseilere.

– NOR Rating skal være bredden, og kanskje vil undersøkelsen avdekke at grensene mot for eksempel NORC og ORC-systemet bør flyttes litt, men det vil undersøkelsen gi svar på, sier han.

Han håper flest mulig av NOR Ratings medlemmer vil delta i undersøkelsen.

– Jeg håper flest mulig seilere kjenner sin besøkelsestid og blir med på å påvirke fremtiden, sier Sverre Valeur.