J/70

Grundig signerer sponsoravtale med KNS

Omfattende sponsoravtale kan gi J/70-klassen et realt løft.

Publisert Sist oppdatert

KNS presenterte lørdag 14. november sin nye sponsor for foreningens J/70 satsning. Grundig går inn i et omfattende samarbeide med foreningen som også tar sikte på å styrke J/70-klassen i Norge.

Grundig, som også tidligere har satset på idrett, men da gjennom et engasjement for håndballen, har denne gangen valgt et seilprosjekt.

Vil løfte klassen

– Grundig skal bidra til å etablere den sterkt voksende seilklassen J/70 i Norge sammen med Kongelig Norsk Seilforening. Gjennom et aktivt samarbeid med KNS skal vi styrke satsningen på unge seilere, samt bidra til at J/70 blir Norges ledende seilbåtklasse, sier Per-Kristian Ervik, CEO Grundig Nordic.

Tre års avtale

Samarbeidsavtalen mellom Grundig og Kongelig Norsk Seilforening går over tre år og innebærer at selskapet finansierer to nye J/70-båter som skal disponeres av foreningen. I tillegg er Grundig sponsor for tre regattaer, en i Oslo i forbindelse med Færder-uken, en på på Hankø i august og en på Vestlandet senere på høsten.

Ingen av partene vi si verdien av sponsoravtalen i kroner og øre, men at den over den aktuelle tre års perioden representerer et millionbeløp, synes åpenbart.

Satsningsområde for KNS

– J/70 representerer den viktigste satsningen vår for å revitalisere seiling med raskere båter og aktivere seiliere som nå ikke er aktive i seilmiljøet. Det langsiktige samarbeidet med Grundig bidrar til at vi får realisert båter for trening og en spennende Grundig Sailing Cup allerede neste år. Grundig Sailing Cup utfyller et behov for konkurranse og samling av seilsportutøvere. Nå ligger alt til rette for at seilsportsinteresserte kan kjøpe båter og bli en del av en aktiv og voksende seilklasse, sier Anders Kristensen, generalsekretær, Kongelig Norsk Seilforening.

Medlemstilbud

Med de nye J/70-båtene vil KNS kunne tilby medlemmene å leie seg inn i et opplegg som omfatter midtukeregattaer, matchseiling og deltagelse i Grundig Cup. Her kan seilerne, ved å betale en fast årlig sum, få disponere båtene etter en etablert delingsmodell.

Felles verdier

– Verdigrunnlaget og den viktige satsningen Kongelig Norsk Seilforening gjør for å revitalisere seilsport i Norden, sammenfaller med Grundigs merkevarefilosofi og vår posisjon i markedet. Vi skal selvsagt bruke seiling som en spennende og utfordrende arena for våre kunder og kollegaer hvor glossy presentasjoner blir byttet med redningsvest og saltvann, sier Bård Nordhagen, nordisk markedssjef i Grundig Nordic.