Søk i arkivet

Bavaria med blogg om ny modell

Du kan følge utviklingen av den nye 46-foteren på nett. Båten skal være ferdig i januar. Se film.

Bavaria har startet et samarbeid med Design Unlimited som har gitt den nye Vision-serien et nytt uttrykk. Det tekniske står Farr for.

To lugarer
Den nye Vision-serien ser svært spennende ut, og kan bli det mest spennende designmessig fra verftet på lang tid. Båten er en skikkelig bo-båt med en stor cockpit, og store bad. Båten har en asymmetrisk nedgang fra cockpiten. Dette gir nye innredningsmuligheter. Båten leveres enten med to, eller tre lugarer. Tre-lugarsversjonen vil nok bli mest etterspurt i Norge, men for å komme inn i lugaren må man gjennom det andre badet, noe som er litt merkelig på en 46-fots lang båt. Det er tydelig at verftet har prioritert to-lugarsversjonen.

Fikse ideer
I følge filmen som ligger ute på bloggen vil båten få smarte ideer. Kartbordet kan omgjøres til en full benk. Salongbordet senkes slik at man får en ekstra dobbeltkøye. Båten får en spennende dusjløsning på hekken, som gjør at du slipper å holde dusjhåndtaket. I byssa kan du velge mellom en kaffemaskin, eller en tappekran. Båten kan også utstyres med sidepropell både foran og bak, som gjør det enklere å legge til kai.

Du finner bloggen her



Noen data
CE Category A10 / B14?
Length Overall 13,99 m
Hull Length 13,70 m
Length Waterline 12,51 m
Beam Overall 4,19 m
Draft (approx.) 2,14 m / 1,7 m
Unloaden weight (approx.) 12,3 t
Ballast Ratio (approx.) 28%
Engine Size Volvo Penta D2-55 / D2-75
Fuel Tank (approx.) 210l
Water Tank (approx.) 600l
Cabins 2/ 3
Berths 4/ 6
Height in Salon (approx.) 1,95 m
Sail Area "Sport" (approx.) 103 m2
Sail Area "Comfort" (approx.) 100 m2
Height of Mast Above Waterline (approx.) 20,1 m
all data preliminary based on CAD
 Kommentarer

Nyhetsbrev

Få oppdaterte nyheter om seiling helt gratis på mail to ganger i uka.

KOMMENTARER

Har du en mening om denne saken – del den med oss! Vi ber om saklighet, respekt for andres meninger og at man holder seg til emnet. Les våre retningslinjer her.  Vi modererer diskusjonen om nødvendig. Vennlig hilsen redaktør Axel Nissen-Lie.

Gå til toppen