Artikkelarkivet er populært, sier Trygve Jæger
Sandvika. Båtmessen "Båter i sjøen". Aud Høva og administrerende direktør Erlend Prytz i NorBoat ombord i messens dyreste båt - en Princess 61 til 9,3 millioner kroner.Foto: Mattis Sandblad

Publikumssvikt på «Båter i sjøen»

11.150 besøkende fant i helgen veien til «Båter i sjøen» i Sandvika. Det er drøye 30 prosent ned fra i fjor.

Publisert Sist oppdatert

Messearrangørene hadde håpet på 14.000 besøkende til årets «Båter i sjøen», men fasiten ble kun 11.150, ifølge Norboat. I fjor var det rundt 15.000 besøkende på Skandinavias største flytende båtmesse i Sandvika.

Trass i dårlig vær og sviktende opplutning fra publikum er mange utstillere fornøyde med salget.

–    Vi er med unntak av været rimelig godt fornøyd.  Vi skulle selvfølgelig gjerne hatt flere besøkende, men i dagens marked og med så mye øs pøs synes vi at ca 11.150 er bra.  Det er også mange som melder om at det, tatt markedet i betraktning, var god kvalitet på de besøkende, melder adm. Direktør Erlend Prytz i Norboat.

Seilas hadde stand på «Båter i sjøen», og teller nå opp abonnementssalget. Trass i utfordrende forhold er salget på nivå med tidligere år.

–    Vi har Norges største artikkelarkiv på nett, med hundrevis av båttester og tips til turer og opplevelser med båt. Abonnenter får gratis tilgang til arkivet, og dette slår an hos publikum. Men vi savnet de andre båtbladene på messen i år, sier standsjef, Trygve Jæger.

Gikk du glipp av Seilas-tilbudet på «Båter i sjøen»? Da kan du kan tegne abonnement på Seilas her.