Peter Heitmann
Najad 505

Najad øker garantien

Najad gir seks års fabrikkgaranti på skroget på alle nye seilbåter som er bestilt etter 1. november 2010.

Publisert Sist oppdatert

Store bildet: Mikael Gustavsson.

Najad har båtbransjens beste garanit, hevder Peter Heitmann i en pressemelding.

Pressemelding fra Heitmann Marine

Najad har en spesiell image blant båtfolk og seiler med erfaring. En del av dem velger å betale mer for en brukt Najad enn hva en like stor, ny fransk, tysk eller slovensk seilbåt ville kostet.

Konkret image

- Ved å utvide garantien på skroget vil vi både gi båtkjøpere større trygghet og den imagen vi har et enda mer konkret innhold, sier Mikael Gustavsson. Han tok over roret i det svenske verftet i fjor. Najad har alltid har satset på høy kvalitet og vakker finish. Verftet har sitt eget støperi og vakuumstøper skrogene. Det gir stivere og sterkere skrog samtidig som vekten reduseres. Innredningen og utrustningen av båtene utføres av dyktige håndverkere på Orust, nord for Gøteborg.

Tradisjonelle seilbåter

Najad overlater til andre verft å være eksperimentelle. Svenskene satser på å tiltrekke seg og holde på kunder som ønsker seg en bunnsolid, komfortabel langturbåt innredet med tradisjonelle materialer. En tydeligere markering av hva Najad står for, har båret frukter. I løpet av høsten har verftet solgt 21 båter.

- Vi har solgt mange Najad-båter. Med den utvidete skroggarantien vil det være lettere å overbevise potensielle kunder om at de virkelig får noe igjen for det de betaler ekstra når de kjøper en ny Najad. Holder en seilbåt de første seks årene, går den etter det som regle bare i stykker hvis den grunnstøter. Najad er så solid at heller ikke en grunnstøting alltid gir de store skadene, sier den norske importøren Peter Heitmann.