Delphia 47.
SOLGT: Delphia 47 ble solgt etter to dager.

Solgt 293 fot med seilbåt

I løpet av den første halvdelen av Seilmessen i Son er det solgt åtte seilbåter. Samlet utgjør de solgte båtene 293 fot med båt, forteller Petter Antonsen i Blue Peter og Ole-Børild Steene i Normar.

Publisert Sist oppdatert

FORNØYDE KARER: Ole-Børild Steene fra Normar, Per Øyvind Iversen og Petter Antonsen fra Blue Peter synes messa så langt har vært en ubetinget suksess.

Seilmessen,Son:

Blue Peter har solgt tre Delphia seilbåter, inkludert flaggskipet Delphia 47, på under en uke. Naboen Normar kan skilte med fem solgte Oceanis-seilbåter i løpet av den første halvdelen av messa i Son.

At Delphia 47, som ble kjøpt inn på spekk, skulle bli solgt på under 48 timer var litt i overkant av hva Petter Antonsen og Per Øyvind Iversen hadde håper på.

– Kundene som kjøpte 47-foteren har hatt Bavaria 35 motorbåt, men ønsket nå seilbåt og falt pladask for Delphiaen. Så de signerte og meldte seg på seilkurs like godt med en gang, smiler Petter Antonsen.

Dette er den andre Delphia 47 som er solgt i Norge. Den første befinner seg i Troms.

I tillegg har Blue Peter solgt en Delphia 29 og en 33-foter de siste dagene.

Interesse for de frnske

I skrivende stund er det ikke signert for noen Dufour-båter, men det har vært mange innom og vist interesse for disse. Spesielt har 405 og 34e vist seg å fange interessen hos kundene, forteller Antonsen.

Ole-Børild Steene fra Normar gleder seg over fem solgte båter; derav en 31-foter, en 37-foter, en 43.3-foter og to 34-fotere. Tilsammen har de to forhandlerne solgt 293 fot med seilbåt, har de regnet seg frem til.

Bedre tid

Vi flyttet vår utstilling fra Sjøen for alle hit til Son for noen år siden, og det angrer vi ikke på, sier Per Øyvind Iversen.

– Det er her vi har våre lokaler og verksted, noe som ikke bare gjør det billigere å stille ut, men også mer praktisk for oss. Vi kan ta med kundene å vise dem hele anlegget samt menneskene som jobber her. På den måten får kundene et innblikk i hele anlegget og serviceapparatet.

I tillegg har vi mye bedre tid til å snakke med hver enkelt kunde her enn vi hadde på Lillestrøm, forklarer Iversen.

Sist helg hadde gutta fullt hus i messehallen. Han innrømmer at de muligens kan gå glipp av et eller to salg ved ikke være på «Sjøen for alle», men tror likevel dette veies opp av at de ved å holde messen hjemme i Son har bedre tid til hver kunde.

– De som kommer hit er ute etter seiling og seilbåter, og er mer dedikerte seilbåtkunder enn mange av dem som besøker Lillestrøm-messa. På Lillestrøm er det mye annet å se på, og flere som drar for å «bare titte», mener Blue Peter-gutta og Steene, som lokker  med gratis inngang, parkering og kaffe i messehallen i Son.