Redaksjonen søker båtkjøpere

I forbindelse med en planlagt sak om forventninger og erfaringer til servcie og etterservice ved kjøp av båt ønsker redaksjonen tilbakemeldinger fra lesere som har kjøpr seilbåt de siste to-tre årene.

Publisert Sist oppdatert

Vi planlegger en større artikkel som tar for seg båtkjøperes forventninger og erfaringer til båtforhandlere og servicen de får i forbindelse med dette.

Vi ønsker derfor å komme i kontakt med  seilere som har kjøpt ny båt i løpet av de siste årene, fortrinnsvis fra en av de større båtforhandlerne.

Var det noen feil/mangel med båten etter at den ble levert?

Hvis ja, hvilke?

Fikset du disse selv eller reklamerte du overfor forhandler? Hvis det siste, hvordan og hvor lang tid tok det å få utbedret mangelen? Ble dette gjort innen den tidsfristen du ble forespeilet ved reklamasjon?

Var dette første gangen du kjøpte kjøpt ny båt, eller har du gjort dette tidligere?

Hvis du har kjøpt ny båt tidligere, hvordan var kvaliteten på båt og service første gangen i forhdold til den siste gangen?

På generelt grunnlag; hvor mener du som båtkunde at grensen går mellom hvilke mangler/feil  en båteier bør kunne fikse selv, og hvilke type feil/mangler forhandler/leverandør bør kunne ta seg av?

Send mail til Linn Krogh Hansen