Helly Hansens nye flaggskip åpner på Karl Johan

Denne uken, 15. oktober åpner Helly Hansen sin 250 kvm. konseptbutikk i Karl Johans gate.

Publisert Sist oppdatert

Lokalene er totalrenovert og vil bringe kundene inn i en Interaktiv verden av lyd, video og grafiske effekter som alle er med på å fortelle Helly Hansens historie og om selskapets erfaring som leverandør av utstyr til proffbrukere, på fjellet eller til sjøs.

Det er estimert at butikken årlig vil bli passert av hele 18,5 millioner mennesker. Ifølge Helly Hansens global retail director, Peter Castella, kan den nye butikken ses på som en demonstrasjon av hvordan Helly Hansen planlegger å jobbe med butikkene sine i fremtiden. - Denne butikken gir oss en mulighet til å gi alle kunder og besøkere den ekte Helly Hansen-opplevelsen. Gjennom å ta i bruk innovativ teknologi og en lang rekke nye og spennende løsninger sikter vi på å inspirere, glede og involvere våre kunder, sier Castella.

Spennende løsninger

Butikken er Helly Hansens aller første flaggskip. Blant de mange spennende detaljene i butikken finnes blant annet en ”værstasjon” som viser været på en rekke destinasjoner som er spesielt viktige for Helly Hansen, nemlig Aspen, Jotunheimen, Mont Blanc og Beringhavet. Prøverommene er også definitivt verdt et besøk. Tre spesialkonstruerte prøverom gir kundene en skikkelig følelse av å være ute i det miljøet der produktene faktisk skal brukes.

Helly Hansen-opplevelsen

 Butikken har også en interaktiv sone kalt for “Helly Hansen Experience”. Her kan kunder og besøkende slappe av og utforske nettet for mer informasjon om Helly Hansen og de ulike produktene. Her kan du også kjenne på, og teste, ulike materialer og tekstiler som blir benyttet i produktene. Undersøk og lær mer om pusteevnen, slitestyrken og om hvordan de ulike materiene beskytter mot naturkreftene.

Hally Hansen åpner en tilsvarende butikk i Manchester 27. Oktober – og en i Göteborg senere i år.