Bredden er enorm. Det er rikelig med luker i dakk.
Båten for et høyt fribord. Den har også to ror.
Aktertofta kan svinges ut som landgans slik som på Elan 450
Båten får en bred cockpit som er uten bord.

Nye tegninger av Farrs Bavaria

Det tyske verftet satser på nye linjer med sin 55-foter. Vi har fått nye tegninger.

Publisert Sist oppdatert

Bavaria har droppet J&J i Slovenia til fordel for Bruce Farr og BMWs designgruppe i USA for sin største båt noen sinne. J&J har utviklet båtene til Bavaria siden starten av 90-tallet, og kan ta æren for mye av verftets suksess.

Nye linjer

Bavaria har aldri utviklet seg radikalt, men det gjør de nå med den nye 55-foteren. Båten skal være ferdig i april, men så langt må vi ta til takke med 3D tegninger. Den nye båten står Farr for skrog og det seiltekniske, mens BMW står for stil og styling

Også Bavarias motorbåter blir tegnet av BMW, og vi ser igjen stilen fra verftetes første motorbåt, Deep Blue, på den nye 55-foteren.

Du kan lese om Bavaria nye motorbåt her.

Noen data

LOA 16,6 m

Bredde 4,75 m

Dybde 1,9/2,35 m

Seilareal 150 kvm

Mastehøyde 22 m

Kjølvekt ca 33 prosent

Vekt 15 tonn

Drivtoff 380 l

Vann 800 l

Motor 110 hk