Eierelugaren forut.
Salongen i Moody 62
Moody 62ds kan leveres i en rekke innredningskombinasjoner.
Mega Moody kan komme til Norge

Mega Moody kan komme til Norge

Dekksalongserien utvides med en 62-foter i megayacht stil. Nordmenn viser interesse.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har hatt henvendelser fra norske interesserte helt siden de første ryktene om båten, og ser spent frem til hvordan dialogen med dem utvikler seg de nærmeste månedene, forteller Per Arvid Sveum i Nelson Marine til Seilas.

Innovativ båt

Hanse overtok Moody for snart to år siden, og første båt ut i den nye serien var den banebrytende Moody 45 ds som vi testet i Seilas for snart ett år siden. Etter den mang har verftet utviklet to nye modeller, på 41 og 45 fot. Disse båtene er svært annerledes enn den første modellen, og er mer klassiske i stilen. Moody 41 er forventet å bli utstilt på Lillestrøm i mars.

Du kan lese mer om Moody 41 og 45 Classic her.

Luksusyacht

Moody 62 har mange kvaliteter som ellers bare finnes i større luksuyachter. Den bygger på samme filosofi som Moody 45 ds hvor salongen og cockpiten ligger på samme plan. Det gjør at det nærmest blir et grenseløst skille mellom inne og uteområde. Mens dette gjør 45-foteren litt kassete, blir linjene mer harmoniske på et skrog på 62-fot. Du er konge i middagsbukta med Moody 45 ds, men 62-foteren blir du keiser. En bedre partybåt må du nok opp i 100 fots størrelse for å finne, i hver fall med mast.

Fire lugarer

Den nye 62-foteren følger 45-foterens løsning under dekk. En stor eierlugar foran og to gjeste lugarer på hver sin side i det du går ned fra salongen. Alt er større, men de 17-fots ekstra lengde gir bare en ekstra lugar, og den blir vel okkupert av betalt mannskap. Denne lugaren ligger under salongen bak.

    I hekken har Moody fått plass til en garasje til jolla.

Ikke så dyr

Moody 62 er fremdeles på planleggingsstadiet, men verftet håper på å produsere båten for en million euro som grunnpris. Mye penger, men langt billigere enn båter den konkurrerer med som stort sett er spesialtilpassede båter. Det nye flaggskipet fra X-yachts vil koste over dobbelt så mye, og Hallberg Rassys 62-foter er fem millioner kroner dyrere.

– Moody 62DSe selges som Hanse 630e som et "prosjekt". Dvs at verftet setter sammen et team som i samarbeid med kunde spesifiserer båten og følger den gjennom produksjonsprosessen til overtakelse, forteller Per Arvid Sveum i Nelson Marine til Seilas.