Helly Hansen i medvind
Helly Hansen melder om sterke resultater for 2007, til tross for at selskapet er midt i en omstillingsprosess.
Helly Hansen Group noterte et overskudd på 120 millioner kroner i fjor. Til sammenlikning hadde selskapet et overskudd på 46 millioner i 2006, skriver ibinews.com
– Vi har akkurat avsluttet et meget godt og intenst år. Det at vi har klart å øke overskuddet samtidig som firmaet har gjennomgått større endringer med blant annet nye eiere, besviser styrken i varemerket Helly Hansen og i våre ansatte, sier Peter Sjölander, administrerende direktør i Helly Hansen.
Helly Hansen Sport AS vil fremover legge enda sterkere vekt på vann-, vinter- og utendørsklær- og utstyr, mens Helly Hansen Pro har lansert en ny Sea-Air overlevingsdrakt.
Ved utgangen av 2007 hadde Helly Hansen 126 butikker over hele verden, hvorav den siste ble åpnet i Panama.
I løpet av 2008 vil Helly Hansen dessuten involeres i Volvo Ocean Race som sponsor for begge Ericsson-båtene.