VERDENSKJENT: Hellly Hansen på plass i 126 land.

Helly Hansen i medvind

Helly Hansen melder om sterke resultater for 2007, til tross for at selskapet er midt i en omstillingsprosess.

Publisert Sist oppdatert

Helly Hansen Group noterte et overskudd på 120 millioner kroner i fjor. Til sammenlikning hadde selskapet et overskudd på 46 millioner i 2006, skriver ibinews.com

– Vi har akkurat avsluttet et meget godt og intenst år. Det at vi har klart å øke overskuddet samtidig som firmaet har gjennomgått større endringer med blant annet nye eiere, besviser styrken i varemerket Helly Hansen og i våre ansatte, sier Peter Sjölander, administrerende direktør i Helly Hansen.

Helly Hansen Sport AS vil fremover legge enda sterkere vekt på vann-, vinter- og utendørsklær- og utstyr, mens Helly Hansen Pro har lansert en ny Sea-Air overlevingsdrakt.

Ved utgangen av 2007 hadde Helly Hansen 126 butikker over hele verden, hvorav den siste ble åpnet i Panama.

 I løpet av 2008 vil Helly Hansen  dessuten involeres i Volvo Ocean Race som sponsor for begge Ericsson-båtene.