På propell, hylse på propellaksel og giver for fart som ikke er påført Cuprotect var det betydelige mengder ruer
Slim/groei vannlinjen lot seg enkelt fjerne med avspyling. Det var ingen tegn til mekaniskslitasje eller forringelse av bunnstoffet,
Båten på land etter en sesong i sjøen.
Cuprotect smøres på.

Gode erfaringer med miljøbunnstoff

Sven Jansen fikk i vinter påsmurt Cuprotect på sin båt. Det er bunnstoff som skal holde i ti år. Her er hans erfaringer så langt.

Publisert Sist oppdatert

Sven Jansen eier båten «Ren Glede», en 30 år gammel Centurion. På nettsidene til prosjektet står det:

– Målet med ”Prosjekt Ren Glede” (PRG) er å bidra til et bedre miljø ved å konvertere seilbåten Ren Glede til en "null - utslippsbåt". På denne måten ønsker vi å markedsføre miljøvennlige alternativer til tradisjonelle forbrenningsmotorer, bunnstoff og toalettløsninger.

Du kan lese mer om prosjektet her.

Sven jansen har laget en rapport som nå er lagt ut på KNS.no. Der står det:

– Etter ca fem måneder i sjøen (23. april – 21. september 2007) fungerer Cuprotect etter prosjektets oppfatning meget tilfredsstillende. Denne konklusjonen er basert på erfaringsgrunnlag og sammenlikning mot tidligere benyttet Jotun Non-Stop (selvpolerende bunnstoff), Seajet Ecospeed (silikonbasert giftfritt bunnstoff) og CoatZyme fra BioLocus.   

Du kan lese hele rapporten her.