Irredning detalj.
Stort dusjrom i det aktre badet.
Akterkabinen er lys og luftig.
Forpiggen tatt fra badet i skarpen.
God plass i byssa.
Salongen sett fra byssa
Salongen sett fra forpiggen.
De nye sidevinduene er mer elegante. Teak dekke er standard
Cockpitbodet i herdet glass.
Her går nkeret på en hydraulisk arm inn i luka. Det er dessvere ekstrautstyr.
Seilhåndteringen er blitt bede på den nye modellen.
Lukene er flush-dekket
Moderene interiør
En stolt Merete Beyer viser frem stressles funksjonen i salongen.

Hanse 470, folkets favoritt

Vi har hatt en uhøytidlig avstemning her på disse nettsidene hvor du kunne avstemme på den seilbåten du var mest spendt på å se på Båter i Sjøen. Vi har sett på vinneren.

Publisert Sist oppdatert

Hanse 47 er en fornyet utgave av Hanse 461, en modell som bare fikk leve i to år. Skroget er det samme, men overbygget er blitt mer elegant og cockpiten mer funksjonell. Under dekk er det også gjort endel forandringer, men båten har fremdeles den modernistiske stilen. Materialet er denne gangen eik med brune puter trukket i lær. Båten er byggenummer en, og er ikke helt ferdig i alle detaljer.

Hanse har brukt spareknivet på den nye modellen og tilbyr den nye modellen til en pris som ligger 200 000 under det 461 kostet. Besparelsen ligger i følge Merete Beyer i Nelson Marine at produksjonen nå er mer samlet etter at verftet bygget en ny produksjonshall og at det er færre valgmuligheter på innredningsløsningen. Men du har fremdeles nok mener Merete. Valgmuligheten har blitt redusert fra 48 til 32 alternativer.

Du kan få en Hanse 470 til 2.1 millioner og da er teakdekk, epoxyskrog og en elektrisk vinsj med i standardutstyret.