Det finnes to akterlugarer. Denne på styrbord side er størst. Den ligger også nærmest bad nummer to.
Forpiggen tatt fra køya.
Badet med inngang fra forpiggen er størst. Her finnes det også et dusjkabinett.
Forpiggen er eierlugaren. Her finnes det egen sminkeplass.
Kartbordet er en del av sofaløsningen på styrbord side.
Det er bra med kjøleplass i byssa. Her finnes det også microbølge ovn.
Konvensjonell bysseløsning som blir ekstra stor med en seksjon ved leideren.
Salongen sett fra byssa.
Sofaen har armlene slik som baksete i en bil. Vi likte det lyse stoffet godt. Moderne og elegant.
Salongen har plass til mye folk.
Elegante linjer i overbygget.
Båten har en gedigen sprayhood som er ypperlig for norske forhold.
I enden av bordet er det et svingbard monter for kartplotter slik at den kan sees fra begge rattene.
Cockpiten er stor og bred. I bordet er det beslag for å montere en lampe for kvelden.
Båten minner mer om first serien enn de andre i Oceanis serien.
Even Larsen i Normar om bord i den nye 50 foteren.
Oceanis 50, messens største seilbåt

Oceanis 50, messens største seilbåt

2,8 millioner må du ut med for å få messens største seilbåt. Den kan du se her uten å måtte ta deg av på beina. Og du slipper trengsel.

Publisert Sist oppdatert

Oceanis 50 fra Beneteau verftet i Frankrike lukter oljet teak. Det er slik eieren ønsker den, seier Even Larsen fra Normar. Det gjør at teakdekket vil se nytt ut, men det krever en del jobb fortsetter han. Eieren har full spekket båten. Du kan få denne båten for 2,2 millioner, men da får du ikke alt denne har.

Splitter ny båt

Båten som er utstilt er bygge nummer en, og ble ferdig til Paris utstillingen i desember. Båten har blitt testet på vannet av verftet, men det finnes ingen offisielle seilbilder av den ennå.

Den nye 50 foteren er sprekere i linjene enn de andre Oceanis modellene. Kundene etterspør gode seilegenskaper forteller Larsen. Dette er starten på noe nytt. I forhold til den tidligere 50 foteren er riggen på denne like stor som preformance riggen på den gamle. Når den nye får preformance rigg blir det fart på sakene. Beneteau får fra høsten tre nye 50 fotere. Oceanis modellen blir cruising med høy komfort. Firsten som enda ikke er klar vil få et mer «mega yacht» preg, og mer fokus på fart. Cycklades modellen er enklere, og ikke like krevende å vedlikeholde. Den passer best til charter.