Om bord i: Flying Phantom

SEILMAGASINET: Har prøveseilt Flying Phantom og ble forelsket i båten.
PÅ KRYSS: Det er mulig å foile på kryss også.
KULLSEILING: I den vekslende vinden endte det med kullseiling. Det kunne fort skjedd uten foiler også.
REGULERING AV FOILER: Trimliner på begge sider kontrollerer foil opp, ned og vinkel.
LITE MOTSTAND: Det er ikke mye vannmotstand når skroget løtfer på foilen.
DOBBELT SÅ FORT: På slør gikk det dobbelt så fort som vinden.
BADING: Artikkelforfatteren griper etter fotstroppen. Det endte med bading.

Foiling in love!

Flying Phantom: Det første tegnet er lyden. Et slags hvin eller en kjærlig during. Ikke helt ulikt en katt som maler. ­Så løfter båten seg noen få centimeter over vannet – duringen stiger i frekvens. Farten øker.

Publisert Sist oppdatert

SEILmagasinet har prøveseilt Flying Phantom i Dinard i Frankrike, der båten er utviklet. Vi frykter all seiling etter dette får litt preg av å henge fast i vannet. Toppfarten var 23,1 knop, ifølge GPS-en. Vinden var så vidt oppe i 12 knop.

Fartsfylt fremtid

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER