Søk i arkivet

Seilbåter og utstyr

34-foter for familie og regattaseiling

Diva 34 SC blir en båt som kan tilpasses mange ulike ønsker.

Klassiske linjer: Kan det bli båt igjen?

Hvor sliten kan en gammel klassiker bli før det er umulig å restaurere den og lage en vakker skute ut av det gamle skrotet?

«Brand IV»: 12-meteren som seilte fra alle

Johan Anker var ikke bare en verdens beste båtkonstruktører, han var også en ener til rors som regattaseiler. «Brand IV» var båten som virkelig gjorde ham berømt.

Seiljuss: Hvor slitt er slitt?

Det kan være stor avstand mellom hva selger oppfatter som slitasje på båt og utstyr og hva kjøper mener hva som er akseptabelt. Det kan være lurt å være spesifikk om hva som er slitt – og hvor mye.

«Corona» kan reddes

Flere lesere har meldt sin interesse for å redde to norske, historiske 12-meterne som ligger og forfaller ved Middelhavet.

Klassiske linjer: Holmen Yachtværft still going strong

Henrik Roberts stolte trebåtverft ved Nesbru i Asker er fortsatt i full drift og kan se tilbake på seks sterke år med gode økonomiske resultater.

Klassiske linjer: Flensburg blir Europas Newport

Flensburg er i ferd med å bli Europas senter for klassiske båter. Æren for dette har Oliver Berking, eieren av Tysklands største sølvvarebedrift, men som er mest kjent for sine trebåtbragder.

Båten min: Drømmebåt til besvær

Når drømmebåten du nettopp har kjøpt gir deg søvnløse netter på grunn av alle skjulte feil, kan det vel hende at forholdet til båten din blir noe anstrengt.

Test: Bygd for havet og stort mannskap

More 55 skal brukes til regattaseiling over Atlanteren med chartergjester. Det stiller store krav til konstruksjonen.

Seildata på armen

iSailor oppgraderer, og gjør det mulig å bruke uret til Apple for å se båtens data.

Minitest: Skrubb deg til raskere fart

Scrubbis er utviklet for å gjøre bunnen glattere. Vi har testet produktet.

Seascape-skaperen vil gjøre planende kjølbåter: Ekstremt tilgjengelige

Seascape er den nye gutten i klassen, og de vil gjerne skape endringer. Andraz Mihelin mener at det er opp til produsentene å vise vei. Ikke kundene. Han vil gjøre det ekstreme tilgjengelig.

Gjør-det-selv: Endelig kald mat om bord

For 7000 kroner skal maten smake bedre, og batteriene holde lenger.

Nyhetsbrev

Gå til toppen