Søk i arkivet

Seilbåter og utstyr

El-motor i seilbåter blir stadig mer aktuelt: Nå blir seilbåtene enda grønnere

Seiling er miljøvennlig, men når vinden uteblir, slipper vi ut mengder CO2.

Grand Soleil med ny turmodell

Det Italienske verftet har truffet markedet bra med sin 46 LC, nå utvikles en storesøster på 52 fot.

Klar for mirakler under vannlinjen

Først smakte vi på Shipfix, så malte vi halve skroget med bunnstoffingsmiddelet produsenten hevder skal gi ekstreme resultater.

Melges tar den helt ut med ny 40-foter

Buddy Melges var 20 år før tiden med 24-foteren. Ny 40-foter følger opp innovasjonen.

Skjærgårdsjeep med mast

Er Nuva MS6 den ultimate hyttebåten for dem som ikke kan ta et valg?

Lader bilen fra båtens batterier

Trond Arvid Røsvik har eget kraftverk om bord. Båten har fremtidens løsninger i dag.

Strøm om bord: 230 volt og 12 volt over alt

Ta strømmen med deg til sommeren

Ny J-båt: Svenske konstruktører bak nybygg i J-klassen

Datamodeller tyder på at J-båten som bygges etter Tore Holms tegninger fra 1938 blir raskest av dem alle

Bavaria blir lettere og sterkere med ny teknologi

Bavaria starter med vakuumstøp av sine seilbåter. Det gir mer kvalitet for pengene.

Vil du kjøpe en seilbåt med påhenger for 20 millioner?

BD Yachts tenker utenfor boksen, og har utviklet en 56 fots motorseiler god for 20 knop.

Stor etterspørsel etter mirakelstoff mot groe

ShipFix er et tilsetningsstoff til vanlig bunnstoff som skal gi økt effekt.

Høy fart for lavt budsjett

Om du elsker å seile fort, så fines det noen godbiter på bruktmarkedet.

La oss redde dem!

Det ligger to store Anker & Jensen-bygde klassikere fra før 1. verdenskrig ved Middelhavet. Begge er sterkt preget av tidens tann, men angivelig fullt ut restaurerbare. De er begge eksempler på Norges stolte fortid. Vi bør og kan redde dem og få dem til Norge!

Nyhetsbrev

Gå til toppen