ANNONSØRINNHOLD FRA SARCH

UNIK: Sarch S7 er lett, sterk og raskt takket være sin unike konstruksjon.

Suksess med karbon, epoxy og finér

Unik produksjonsmetode og spennende modeller skiller Sarch fra konkurrentene.

Siden det spanske verftet etablerte Sarch S7 i 2015 har verftet vært i jevn vekst. Småskalaproduksjon sammen med høy byggekvalitet og moderne design med høy ytelse, er verftets merkevare.

Kvalitet har vært verftets fanebærer fra dag én. Bruk av de beste materialer og byggemetoder blir reflektert i detaljer, og tilbakemeldinger fra publikum og eksperter viser at verftet er på rett vei.

23 FOT: Sarch S7 har voluminøs innredning og raske seilegenskaper.
20 FOT: Sarch ds6 er en dagseiler.
26 FOT: Sarch S8 kommer inn under CE-kategori A.

Unike seilbåter

Verftet har to ulike serier, «S» for turseilere, og «ds» dagseilere. Båtene er bygget på samme måte, men er utviklet for ulike målgrupper.

Sarch S7 er en av få seilbåter på markedet som både er rask, komfortabel og kan trekkes bak en bil. Moderne design og lav vekt gjør dette mulig. Båten byr på voluminøs innredning med to doble køyer, stor bysse og et skikkelig toalett. Med blybulb som tilvalg, havner båter i CE-kategori B, som gir den egenskaper for utaskjærsseiling. Dette er unikt for en båt på syv meter.

Nå utvikler verftet en ny modell i S-serien, Sarch S8. Nyheten vil, som S7, være mulig å trekke bak en bil, men kan også utstyres med en innenbordsmotor, og få kategori A, noe svært få seilbåter på åtte meter har.

Sarch ds6 er verftets første modell i ds-serien. Båten ble lansert i 2018. Den er utviklet for dagsturer og gir enkel og morsom seiling. Båten har elegante linjer som vekker oppmerksomhet ved brygga. Verftet har planer om å utvide ds-serien med båter på åtte og ti meter. Disse lanseres i 2021.

SKROG: Sarch bygges lett, sterkt og stivt med finér trukket med karbon og glassfiberamert epoxy.
VAKUUM: Under støpeprosessen blir det benyttet undertrykk som øker fibermengden og gir et sterkere resultat.

Unik konstruksjon

Alle modellene til Sarch er bygget med bruk av en unik metode som gjør dem sterke og lette. Skroget er en sandwichkonstruksjon med en hard kjerne. Kjernen er av bærekraftig finer av maritim kvalitet. Utsiden av kjernen er i karbon, og innsiden av glassfiber. Alt støpt med epoxy. Epoxy er overlegent polyester som 90 prosent av båtprodusentene benytter, men det er også 20 ganger dyrere. Med epoxy vil ikke osmose bli noe problem. Løsningen gir båten økt levetid.

Skott og forsterkninger er laminert fast i skroget. Konstruksjonen gir ikke bare økt styrke, stivhet og redusert vekt, det gir også mer volum under dekk.

Dekket er vakuumstøpt, også dette i sandwich, men med PVC-skum som kjernemateriale.

INNREDNING: Båtene bygges uten innerliner som gir økt fleksibilitet.

Effektiv kjøl

Båtens lave vekt og skrogets effektive form gir gode muligheter for å plane. Båten har en rett jernkjøl som standard, men kan oppgraderes med en mer effektiv kjøl med aluminiumskjølblad og blybulb. Dette gir et svært lavt tyngdepunkt med økt stabilitet i forhold til totalvekt. Kjølen er opptrekkbar og løftes med en vinsj fra dekk.

Spesialtilpasninger

Sarch blir bygget uten innerliner eller panel for å skjule slurv. Innredningen blir sparklet og slipt til en god finish. Det er en tidkrevende metode, men gjør at volumet utnyttes bedre, samt at det reduserer vekt. Løsningen gir også økt fleksibilitet.

En fordel med å bygge båter i små serier er at det er enklere med spesialtilpasninger. Hver båt kan tilpasses eierens ønsker, som dermed kan få en båt helt etter egne behov.

Du finner mer informasjon om Sarch her.

33 FOT: Sarch ds10 er på tegnebrettet og skal etter planen lanseres i 2021.