Dufour 34 Performance

TEST: Vi har testet Dufour 34 en rekke ganger, her i Oslofjorden i 2003.
REGATTA: Dufour 34 har sin styrke på kryss i regatta.
COCKPIT: Tradisjonell cockpit hvor rattet tar mye plass. Båten ble også levert med rorkult.
DEKK: Ingen stor luke til forpiggen, men bare en liten i tre lugarsversjon.
VOLUM: Det er godt med stueplass i to-lugars-versjonen.
SKJØTE: Storseilet trimmes direkte. Løygangen er senket.
SALONG: Tradisjonell planløsning og grei finish under dekk.
SALONG: Tradisjonell planløsning og grei finish under dekk.
BYSSE: Doble vasker er på plass, og en relativt stort kjøleboks.
KARTBORD: Båten har kartbord i begge versjoner.
KARTBORD: Båten har kartbord i begge versjoner.
FORPIGG: Smalt forskip gjør køya trang i fotenden. Med trelugarer tar badet mye plass.
LUGARER: Båten avsmaler mot hekken, som går ut over køya. Dagens båter har mer lys og volum.
MOTOR: Standard var 18 hk, men mange har 28 hk.

En ekte performance cruiser

Få båter har lykkes med å kombinere turkomfort med regattaegenskaper. Dufour 34 er en bruktbåt som tilfredstiller mange ulike krav.

Publisert Sist oppdatert

Fremragende seilegenskaper og god stabilitet gjør Dufour 34 til en trygg og spennende turbåt med et aldri så lite kappseilingspotensiale, skrev vi i SEILmagasinet i 2003. Nå har vi intervjuet fem Dufour 34-eiere og fått deres mening.

Dufour 34 fra 2003 var den minste båten i Dufour-verftets nye generasjon av stilrene og hurtige tur- og havseilere. Den var en ambisiøs båttype som allerede hadde begeistret mange seilere. Etter prøveseilasen skrev vi at overrasket båten positivt under seil, og vi lekte oss frem til å berøre båtens fulle potensiale.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER