RATT: Det er god plass rundt rattene. Sitteposisjonen virker å være bra.
STUEPLASS: Lukene er grunne med brede. Åpningen er dessverre trang.
LUGAR: Akterlugarene er like store. Det er overraskende god plass.
BAD: Badet var enormt på Cruiser 33. På 34 er det trangere, men allikevel helt OK.
PLASS: Vasken er plassbesparende.
NY: Bavaria Cruiser 34 er en utvikling av en båt som ble lansert i 2009.

Bavaria Cruiser 34 i Norge

Her er modellen Bavaria burde ha lansert alt i 2009

Publisert Sist oppdatert
ASKER: Bavaria Cruiser 34 er endelig i Norge. Båten klargjøres nå i Leangbukta for eieren.

Også to ratt

Den nye Bavaria Cruiser 34 har samme skrog og rigg som Bavaria Cruiser 33, men skiller seg på to områder. Den har tre lugarer, og den har to ratt. Fortsetter dagens trend, så vil båter med ett ratt forsvinne fra markedet. Det er enten rorkult, eller to ratt. Ett ratt sperrer cockpiten. Vi ligger oftere med hekken til brygga som gjør det viktigere med fri passasje.

Storseilskjøtet er også flyttet. På 33 er skjøtet festet i cockpitbordet, mens på 34 er det festet i hyttedekk, slik som på Bavaria større modeller.

I 2009 var ikke markedet klar for en båt i denne størrelsen med to ratt. Både Dufour og Hanse har en modell på 31 fot med to ratt. Utfordringen er å få plass nok rundt rattet, og det ser det ut som det er på Bavarias nyhet.

Mye volum

SIKKERHET: Det er ingen badetrapp når hekken er lukket, men det er en nødløsning. En taustige kan trekkes ut. Nå har det også kommer solide håndtak på hekken som vil øke sikkerheten.
INNREDNING: Badet tar mer plass i salongen, men det er fremdeles god plass forbi byssa.
STRØM: Kartbordet er borte. Plassen for installasjoner er begrenset. I el-panelet er det nå 12 volt og USB uttak.
BRYGGE: Bavaria startet en trend med at hekken kan åpnes, og danner en brygge. Løsningen med to ratt har hengt etter.