ÅRETS BÅT – INNOVASJONSPRIS: CLUB SWAN 36

RASK: Lav vekt, effektivt skrog og mye duk gjør 36-foteren ekstremt rask.
JOBB: Båten krever mange hender, og cockpiten legger til rette for det.
KRYSS: 36-foteren skal gå i 8 knop på kryss og får bedre høyde fra foilene.
KRYSS: 36-foteren skal gå i 8 knop på kryss og får bedre høyde fra foilene.
DREV: Propellen heises inn i skroget under seil. Løsningen kunne vært bedre.
PLATTFORM: Båten har syv vinsjer fordelt rundt i cockpiten. Det er gjennomtenkt og godt løst.
TOM: To rørkøyer er alt av innredning. Strukturelle skott og stringers gjør båten stiv og lett.
TOM: To rørkøyer er alt av innredning. Strukturelle skott og stringers gjør båten stiv og lett.
EFFEKTIVT: Hekken slapp vannet i den lille vinden vi hadde, og vi gikk raskere enn båtens skroghastighet.
DATA: Det er satt strenge begrensninger på elektronikk, og bare en enkel vindgiver og logg er tillatt.
TØRR: En plate dekker trimliner og baugspryd. Det gjør båten ryddig uten at den blir våt.

Nautor gjør det igjen

ClubSwan 36 er en radikal sportsbåt. Den seiles som en sprek fler­skrogs­båt. Vi har tro på at Nautor lykkes igjen.

Publisert Sist oppdatert

ClubSwan 50 har blitt en suksess på få år. ClubSwan 36 har alt det som skal til for å lykkes, og verftet har brukt de beste i verden for å skape en ny klasse i en spektakulær båt. Det er få entype-båter i 50-fots klassen, men en haug av båter som ikke har lykkes i størrelsen 30 til 40 fot. Det er mye som skal stemme for at en ny entype-båt skal lykkes, og det er ingen som kan si om ClubSwan 36 vil være stor om fem år. Men den har det meste som skal til. Dette er en båt som vil tilhøre fremtiden.

Leketøy på 36 fot

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER