Bli abonnent Nyhetsbrev Annonser hos oss

Nye seilbåter

Opplevelser er den nye statusen

Det er ikke hva vi eier, men hva vi gjør, som betyr mest. Flere båtprodusenter har alt plukket opp trenden.

Publisert Sist oppdatert

Frem til nå har båtbransjen fulgt en generasjon som kjøpte sin første båt på 70-tallet helt til pensjonisttilværelsen. Båtkjøperne er blitt stadig mer velstående, eldre og komfortorienterte. Båtene har dermed vokst i størrelse, kompleksitet og pris. Denne generasjonen ble målt etter hva slags bil som stod parkert utenfor huset eller hva slags båt som lå ved brygga. Generasjonen som kommer nå, blir målt på hva som legges ut på sosiale medier. Det krever en helt annen tilnærming.

Sterke opplevelser

Nylig ble det meldt om at folk fra hele verden vil leie en liten koie langt inne i skogen. Hytta i Lier er på 29 kvadratmeter. Uten vann, og med utedo, ligger den to timers marsj fra bilvei. Allikevel kan utleier leie den ut 150 døgn i året for 1800 kroner. Leietagerne er ute etter unike opplevelser. En nærhet til naturen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Digitalt abonnement - 49 kroner per måned, første måned gratis

Bestill her

Digitalt abonnement - 495 kroner per år

Bestill her

Total abonnement - 795 kroner per år

Bestill her