Båten min: Hallberg Mistral 33

NÆRHET TIL SJØEN: Med lavt fribord blir nærheten til sjøen langt større i Henrik Søilands Mistral 33 enn i dagens moderne båter hvor cockpiten er atskillig høyere over havflaten. Det gir fartsfølelese. Ulempen er at det kommer en sjøsprøyt inn i ...
SALONGEN: Det er god passasje med nedslått bord. Parafinlampen er sikret for tøff seilas.
KARTBORD: Kartbordet har fått en prioritert plass i fartsretningen og er utført i møbelkvalitet.
BYSSA: Byssa er trang, men praktisk. Komforten er med vilje holdt enkelt, med håndpumper til vann.
MOTOR: Den nye, kraftige motoren har det trangt i motorrommet.
VAKKERT: Alle beslag er nye og blanke og skinner vakkert. Det er mange flotte detaljer forut i baugen.
DETALJER: Også detaljene skal skinne om bord i en båt som Mistral 33.
STIL: Om bord i en båt med stil og tradisjon er det som seg hør og bør et eksklusivt servise med tilhørende bestikk som hører båten til.
MISTRAL 33: Det er stor forskjell på akterspeil anno 1970 og dagens. Men selv om akterskipet er smalt, er det plass til en fot på dekket utenfor sargen.
TREVERK RUND BAUT: Båten til Henrik Søiland har en vakkert restaurert cockpit der det ikke er mange plastflater som er synlig.
MYE NYTT: I forbindelse med at cockpiten er restaurert er det tilført en del nytt utstyr: Løygang, vinjser og instrumenter.

Hallberg uten Rassy

Mistral 33 er en klassiker og en av de første båtene som ble et resultat av den nye plastalderen.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER