Django 12.70

EKSTREM: Django minner mye om Class 40, både i skrogform og cockpit. For turseiling blir det veldig teknisk.
EKSTREM: Django minner mye om Class 40, både i skrogform og cockpit. For turseiling blir det veldig teknisk.
BESKYTTET: Cockpiten begeistrer ivrige seilere, men løsningen går ut over komforten.
BESKYTTET: Cockpiten begeistrer ivrige seilere, men løsningen går ut over komforten.
SALONG: Testbåten hadde opptrekkbar kjøl som er plassert under benken i senter. Båten har ingen innerliner under dekk og dermed synlige bolter fra dekksutstyret.
SALONG: Testbåten hadde opptrekkbar kjøl som er plassert under benken i senter. Båten har ingen innerliner under dekk og dermed synlige bolter fra dekksutstyret.
FORPIGG: Køya har god bredde, men ikke helt frem til fronten. Skrogvinduer gir utsyn.
FORPIGG: Køya har god bredde, men ikke helt frem til fronten. Skrogvinduer gir utsyn.
AKTER: Akterlugarene er store. Standard er bare én bak.
AKTER: Akterlugarene er store. Standard er bare én bak.
LUGAR: På styrbord side er det et teknisk rom, kombinert med en ekstrakøye.
LUGAR: På styrbord side er det et teknisk rom, kombinert med en ekstrakøye.
BYSSE: Byssa er langsgående, og har en L-form. Som i JPK er det et skrogvindu i fremkant som stjeler hylleplass.
BYSSE: Byssa er langsgående, og har en L-form. Som i JPK er det et skrogvindu i fremkant som stjeler hylleplass.
INNHAL: Dekksutstyret gir alle mulige trimmemuligheter, men det går ut over fremkommeligheten.
INNHAL: Dekksutstyret gir alle mulige trimmemuligheter, men det går ut over fremkommeligheten.

Class 40 med innredning

Django 12.70 er råere enn JPK 45 FC, og billigere. Men den lette båten blir vel teknisk.

Publisert Sist oppdatert

Django har arvet formspråket fra Class 40, og har også en cockpit som minner mye om den. Den største forskjellen er at båten har et klassisk storseil med et akterstag som kan stå urørt på kryss.

Sammenlignet med Class 40 er Django litt tyngre, men den er imponerende lett med sine 6,5 tonn, hvorav 2,2 er i kjølen. Den er litt smalere og litt lengre, og har dermed bedre allround-egenskaper. Båten veier bare noen kilo mer enn Hanse 348.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER