RM 1070

TRENDY: RM 1070 har frekke linjer. Negativt spring og negativ baug. Er det den nye stilen?
STOR: Cockpiten har brede karmer. Rattene er langt bak. Genuavinsjer er fremme i cokpiten.
IMPONERENDE: RM har en innredning som kunne vært vist i et interiørmagasin. Løsningene er også gode. Du finner neppe en bedre bysse.
NAVIGASJON: Kartbord blir stadig sjeldnere, men på den franske vestkysten er det nødvendig.
LUFT: Akterlugaren er herlig. Også her er RM i toppklasse, og det er bra med lys og luft.
KVALITET: RM har god kvalitet på båtens komponenter og alle gjennomføringer er i kompositt.

Kul og populær

RM har gått fra å være sære til å bli populære båter på få år. Nå går verftet så det griner.

Publisert Sist oppdatert

Det var påtagende å se. I La Rochelle er RM slik Bavaria var i Norge for ti år siden. Nesten hver eneste nye båt på sjøen var en modell fra RM. Båten vi seilte, RM 1070, ble lansert vinteren 2015. Nå har verftet bygd 15 båter av denne utgaven, men samtidig er det bygd 35 båter av lillesøsteren 890. Storesøsteren RM 1260 ble bygd i 35 eksemplarer før etterfølgeren 1270 ble lansert sommeren 2015.

RM 1070 følger stilen fra suksessen RM 890. Skroget har fått negativt spring, noe som gjør at overbygget kan lages lavere. Den er blitt sprekere både i formspråk og egenskaper. RM er et verft som nå tilfredsstiller mange behov. Båtene egner seg for seilopplevelser og tur både nært og fjernt.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER