Om bord i: Pogo 3

STIV: Pogo3 har langt høyere skrogstabilitet og kan presses hardere. Det gir økt fart.
KLAR: Charly Fernbach jobber for Pogo, men får permisjon for å seile Mini Transat til høsten.
100 FOT: COMANCHE er storebroren til Pogo3 og har samme design-filosofi. COMANCHE er en Mini Transat på 100 fot.
RIGG: Pogo3 har kurve i salingen for å øke forseilets størrelse. Den har revemuligheter, noe også gennakeren har. Storseilet er i dacron, mens forseilet er membran med polysterfiber.
FLUKT: Båten har rømningsvei under cockpiten. Her er også tekniske instalasjoner montert. Flåten skal være i cockpiten under racet.
POGO3
LETT: Vi seilte båten i lett vind, som likevel var nok til at den slapp vannet. Bildet er tatt med vidvinkel, men båten oppleves som stor.
TOM: Pogo3-skroget er konstruert med et rammeverk laminert til skroget. Skroget må være enkellaminat, men det er tillatt med et spesielt distansemateriale med honycomb-struktur.
CHINES: Denne vinklen viser Pogo3 spesielle skrogform.
GENERASJONER: De tre Mini Transat-båtene til Pogo. Nyheten er 285 kilo lettere enn den første, Pogo 650, og har langt høyere skrogstivhet.

Klar for havet i 21 fot

Pogo3 er båten som kan forandre Mini Transat og båtbyggeindustrien.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER