oppslag
BAVARIA 36: Rimeligst
BAVARIA: Har en trendsettende åpning av hekken, men den skaper problemer for hekkanker. Det er trangt forbi rattet.
DELPHIA 37.3: Minst
DELPHIA: Har kortere benker og mer plass rundt rattet. Løsningen er tradisjonell og velfungerende.
SVAKT: Delphia er minst og det er litt trangt å komme frem til forpiggen.
HANSE 385: Størst
HANSE: Doble ratt har kommet for å bli. Hanse viser at det fungerer. Bra med luke for tamper. Bordet kunne vært litt mindre, og de som ønsker løygang i cockpiten, vil få en utfordring.
OCEANIS 37: Raskest
OCEANIS: Cockpiten gjør Oceanis utdatert, men med et sammenleggbart ratt blir ulempene med ett ratt minimert.
SVAKT I OCEANIS 37: Det blir trangt for bena om det sitter mange rundt bordet i salongen.
SUN ODYSSEY 379: Penest
SUN ODYSSEY: Sun Odysseys cockpit fungerer bra. Bra gripetak ved rattene. Stuverom i aktertofter og plass til flåte.
2oppslagside

Hanse best i test

Hanse 385 kom direkte fra verft til stortest av prisgunstige familiebåter rundt 37 fot. Båten fikk flere poeng enn Bavaria 36, Delphia 37.3, Oceanis 37 og Sun Odyssey 379.

Publisert Sist oppdatert

Båter rundt 37 fot er den mest populære klassen i Norge, og det er de rimeligere turseilerne som er mest etterspurte. Årets stortest i Seilas-regi er derfor et oppgjør mellom båtene som vil utgjøre en stor del av salgsvolumet i markedet i 2012. Båtene faller innenfor mange familiebudsjetter og er store nok til å romme en hel familie, samtidig som størrelsen ikke hindrer båtene i å komme til i de fleste uthavner.

Tallbasert seier

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER