IDYLL: Ingen ting kan sammenlignes med en seiltur i godt sommervær. Men det koster å ha båt, selv om man kjøper billig. Foto: privat.
Skrog­gjennom­føringene viste at båtens vedlikehold var forsømt.
Vakuum ble brukt for å fikse delaminering i roret.
Ved vinduene var båten lekk som en sil. Jeg fikk tettet dem etter tredje forsøk.
Kjølen var angrepet av rust, sannsynligvis på grunn av overledning.
Båten fikk et stort løft med Kebony i cockpiten.
Dårlig elektrisk anlegg både på motoren og i båten skapte problemer den første tiden.
Tøff seiling gjør det svært fuktig under dekk. Det kostet oss en iPod, et kamera og en MacBook.
Terje Wang får trimmen på båten. Med lensetaklene fikk han det gamle storseilet til å stå fint.
LED-LYS: Med dimmer og nattbelysning får båten et løft under dekk. Neste steg er garnering på skrogsiden og nytt putetrekk.
Bedre landstrømanlegg enn i de fleste nye båter kom på plass i vinter.
Slitt treverk ble slipt, sparklet og malt med blank skipsmaling.
Dekket ble forsterket under vinsjen med en laminert finérplate.
Hulrom rundt kjøleboksen ble fylt med isopor og byggeskum.
OPPGRADERING: Nytt elektrisk anlegg var fjorårets store løft.
Lufteventiler var helt morkne og ble byttet med nye. Billig og enkel jobb.
Heiberg byttet akterstag og lensetakler, samt monterte rulleforstag.
Motoren spydde ut hvit røyk og døde. Nå kommer det ny motor.
Varmeapparat er ren luksus, men i høst sugde den ikke diesel.

Billigbåt med høye kostnader

Du får det du betaler for. Skal du tjene penger på en billig bruktbåt må du være fingernem. Her er regnskapet jeg helst ikke vil vise min kone.Digital fil i PDF-format for nedlasting

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER