Swan 371

SWAN 371
COCKPIT: Cockpiten er smal og rormannen sitter ikke optimalt. Løygangen er plassert på brodekket rett foran nedgangen til salongen. Det er ingen optimal løsning.
KARTBORD: Vis á vis byssa er kartbordet som har god, gammeldags form og utførelse.
SALONG: Innredningen er i mørk teak og salongen ligger dypt i båten.
BYSSA: Lederen er bratt og smal og byssa er ligger kompakt og inneklemt ved siden av.

Gedigen tradisjon

Å stå til rors i en Swan 371 gir en følelse av oppstemt høytid og gammeldags luksus.

Publisert Sist oppdatert

Swan 371 ble til som de fleste andre stolte cruiser/racere på 1970-tallet. Man tok utgangspunkt i en vinnende ton-båt, og i dette tilfellet var det entonnerne «Tilsalg» og «Bremen» som tok dobbeltseier i VM i 1978 som var opphavet. De gjorde konstruktøren Ron Holland verdensberømt.

Dette passet det finske verftet Nautor godt. De trengte nye og lettere modeller tegnet av en berømt konstruktør, og med vinnerbåtene som mal, tegnet Holland en erstatning til bestselgeren Swan 38. Og for at nykomlingen ikke skulle forveksles med klassikeren Swan 37, ble navnet Swan 371.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER