ÅRETS BÅT 2020

Markedet vil ha noe spesielt

Verftene må utvikle sin konsepter for å overleve, men hva som er den rette veien er det umulig å forutse.

Publisert

Testing av årets mest spennende båter er en unik sjanse til å møte verftene, og høre om hva slags strategi de har for å vokse eller holde seg levende. En klar tendens er at kjøperne er blitt mer åpne for nye ideer, og at de tradisjonelle og konservative konseptene vil møte døren.

– Amel har i likhet med Hallberg-Rassy og Oyster vært verft som har blitt oppfattet som konservative og litt trauste. Alle tre har vært gjennom en forvandling og økt salget. Amel har forkastet inngrodde løsninger, uten protester, og Oyster følger etter. Alle disse tre verftene har velstående kunder litt oppi alderen, kjøpere som har klare meninger om hva de vil ha, eller ikke ha, men det er tydelig at brede hekker ikke skremmer vekk kunder.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

795,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER