HØST: Etter sommeren hadde kebonyen fått teakens gråe patina og fargematchen var fremdeles god.
BENKLUKE: En nøyaktig tilpassing av benkluken var den største utfordringen med monteringen. Ødelagt laminat med stygg reperasjon var også den største grunnen til å legge tre i cockpiten.
LIM: Snekkeren valgte Tec7 for å feste kebonyplatene. Det har holdt bra.
LIM: Snekkeren valgte Tec7 for å feste kebonyplatene. Det har holdt bra.
PENT: teaken i dørken og kantene på benken ble slipt for å matche fargen til kebony.
VÅR: Kebony mot teak etter nesten ett år. Kebonyen (øverst) har en finere struktur enn teak (nederst). Legg merke til slitasjemerket hvor treverk som ikke har vært eksponet for sol kommer frem. Fargen er overraskende lik.
SPREKK: Kebonyen har fått en liten sprekk, den fikser jeg lett med litt lim.

Ett år med Kebony i cockpiten

Vi har montert det norske miljøvennlige teakalternativet for å se om produktet holder mål. Etter én sommer og én vinter ser det lovende ut.

Publisert Sist oppdatert

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

99,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER