Er fremtiden kinesisk?

Det kinesiske Fareast-­verftet bygger mer enn Optimistjoller. Med europeisk hjelp kan det bli vellykket.

Publisert Sist oppdatert

Det kinesiske Fareast-verftet overrasket mildt sagt med Fareast 31R, en regattabåt med en like mildt sagt utstrakt bruk av karbonfiber i konstruksjonen. SEILmagasinet tok turen til Sverige for å besøke den skandinaviske importøren, Nordic Yachts, representert ved Mats Runström. Vi skulle ikke seile regattabåten 31R, men den tilsynelatende mer sedate Fareast 26.

Fareast 26 ble kåret til «Årets segelbåt» for beste nykomling i Sverige i 2014. Dét, og det at den er bygd i Kina, gjør at vi er spente på å se resulatet.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

49,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

495,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

949,-

pr. år – 6 utgaver

BESTILL HER

Powered by Labrador CMS