Haber 34

Haber 34 C4.
Konstruktør: Janusz Konkol er stolt av systemet med fire senterbord som holder båten på kurs. Ved å sveive på et håndtak som justerer aktre kjøl, kan kursen justeres uten å røre rorkulten.
Gaffel: Haber 34 har en lav mast og et storseil med gaffel. Det gjør det enklere å passere broer enn med en vanlig rigg.
Utsikt: Dekksalongen er super for norske farvann. Båten har også innendørs styreposisjon.
Salong: Benkene i nedre salong kan omgjøres til overnattingskøyer. Bordet er plassert over kjølkassen.
TEKNIKK: Vaiere, strekkfaste tau og et taljesystem styrer kjølene. Her er det også koblet til sensorer, og alt styres elektronisk fra en berøringsskjerm.
Mat: Byssa er lang og innholdsrik og er plassert mellom akterlugaren og salongen.
I AVSTAND: Toalettrommet er plassert tvers av byssa og et stykke unna eierlugaren.
Eierlugar: Akter er den beste køya, men den er ikke like bred som i store sentercockpitbåter.

Noe helt annet

Haber 34 er full av tanker og ideer og har en innredning som en 40-foter. Dette har medført en helt annerledes båt enn det vante.

Publisert Sist oppdatert

– Haber er et polsk verft som bygger små, søte motorseilere. Haber 34 er verftets flaggskip, og er svært påkostet. Den også langt mer enn de fleste andre 34-fotere på markedet. SEILmagasinet seilte båten under flotte forhold ut fra Ellös i Sverige.

Går på skinner

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER