Årets performance cruiser: Club Swan 50

ELEGANT: Club Swan 50 har moderne linjer, men verftet har klart å beholde noe av det klassiske ved en Swan.
COCKPIT: Club Swan 50 har en klassisk layout i cockpiten med seks vinsjer spredt rundt, noe som er ideelt for ett stort mannskap.
CLUB SWAN 50: Båten ble til etter en designkonkurranse hvor forslaget til Juan Koujoumdjian ble valgt.
SALONG: Det er god plass til mannskapet etter regattaen under dekk. Støtten til masten danner en dørkarm.
FORUT: Eierlugaren er forut, og den er innbydende.
BYSSE: I båten vi seilte var byssa plassert foran masten og tok dusjrommet.
LUGAR: Båten vi seilte var utstyrt med to like akterlugarer. Kleshyllen kan hukes av og taes med hjem.
HYDRAULIKK: Storseilstrimmeren kan styre mye ved hjelp av knapper.
KUNNSKAP: Philippe Oulhen hjelper kjøpere med å komme i gang i miljøet.
COCKPIT: Det er ingen pidestall og bare manuelle vinsjer. Det blir tungt i mye vind.
TRIM: Taktikeren har nøkkelrollen om bord og forteller rormannen hva han skal gjøre.

Vant med ekstremt design

Nautor’s Swan merket seg bruksmønsteret til eierne av Club Swan 42 og Swan 45 og brukte dette for å utvikle 50-foteren. De traff spikeren.

Publisert Sist oppdatert

Nautor’s Swan har nå bygd 20 Club Swan 50, og i løpet av vinteren vil de ha bygd 20 til. Sjelden har en entype kjølbåt hatt en slik suksess, størrelsen tatt i betraktning.

Båten ble til etter en designkonkurranse hvor forslaget til Juan Koujoumdjian ble valgt. Juan K har hatt stor suksess med sine Volvo Ocean Race-båter, men han har også tegnet ekstreme båter som «Rambler 88».

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER