Mange har RiksTV i båten

62 prosent av alle nordmenn som har tv i båten har valgt et abonnement fra RiksTV.

Publisert Sist oppdatert

Bilde: Administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV er selv en ivrig seiler – og får uittelling for sin satsing i båtmarkedet.

– Nå har vi lagt oss i teten også her, sier administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV. Han skryter i en pressemelding av at

RiksTV blitt vel så bra på vann – som på land.

 

RiksTV har helt siden tv-distributøren ble lansert 1. september 2007 jobbet hardt med å bli en vinner i fritidsmarkedene, opplyser han.

 

I en markedsundersøkelse gjennomført av mediebyrået PHD i uke 18 og 19 svarer 62 prosent av de som har tv i båten at de har abonnement fra RiksTV. 38 prosent svarer annen leverandør. Disse bruker også det digitale bakkenettet, men ser kun på NRKs.

 

Undersøkelsen er gjennomført med et landsrepresentativt utvalg i alderskategorien 18 år og eldre, og det ble gjennomført 1007 intervjuer.

 

- Vi har et produkt som har mange fordeler med hensyn til det å ha TV i båt. Både parabol og kabel blir litt vel komplisert når det handler om fritidsbåter. Så vi har så absolutt noen fordeler ute på vannet, sier Birkeland.

 

Sjefen i RiksTV er selv en ivrig seiler gjennom mange år – og er fornøyd med at stadig flere velger å gjøre som ham.                                                                                          

 

Og Birkeland har sine teorier på hvorfor ting går riktig vei for RiksTV: - For kunden er det også enklere å ha én leverandør av tv - uansett om det handler om hjem, hytte eller båt.  Dette forholder vi oss til, og vi jobber derfor kontinuerlig med å lage attraktive produkter for fritidsmarkedet, sier toppsjefen i RiksTV.