– Ga ikke blaffen i kjøper

Jan Åge Røtnes fikk svar da han kontaktet Normar med spørsmål om leie og kjøp av båt, hevder Morten Herregården.

Publisert Sist oppdatert

Seilas traff Jan Aage Røtnes i Risør, der han var på seiltur med familien i en leiet Beneteau Oceanis 31. Røtnes hevdet da at han i vinter hadde kontaktet Nelson Marine, Lunde Båt, Normar og Heitmann Marine via kontaktinfoadressen på mail to ganger uten å få svar. I mailen ba Røtnes om et tilbud på å leie båt, med tanke på å kjøpe båt om familien likte ferieformen.  Morten Herregården sier til Seilas at påstandene fra Røtnes er uriktige.

–    Riktignok tok det tre uker før han fikk et svar fra meg og det er jo ikke den beste svartiden.  Men å hevde at han ikke fikk svar før han tok kontakt med Normar Adventure like før sommeren er direkte løgn eller i beste fall en forglemmelse av min kontakt med ham, sier markedansvarlig Morten Herregården i Normar til Seilas.

Ringte

Røtnes mener å huske at han fikk svar på mail først etter at han selv hadde ringt til Normar. – Jeg har ført en logg over kontakten jeg har hatt med bransjen, og har denne hjemme. Nå er jeg på seiltur og det er en veldig positiv opplevelse. Vi kommer nok til å kjøpe en båt mellom 35 og 40 fot, sier han.

– Båtbransjen kan sikkert bli bedre i kundehåndteringen og vi i Normar Yachts er på god vei synes jeg, sier Herregården.