Helly Hansen og Sole Service med Limited Edition

De tre norske selskapene Permafrost, Sole Service og Helly Hansen har gått sammen om å blåse nytt liv i en av Helly Hansens velkjente klassikere.

Publisert Sist oppdatert

RETRO: Gammel HellyHansen i ny drakt.

Den er den gummierte regnjakken som hadde sin storhetstid på 1970-tallet som skal ut i ny versjon. Modellen er mer figurnær og moderne i passformen, men med betydelige spor av originalmodellen. Små detaljer som utskiftbare snor i ulike farger til hetten og mønster på innsiden gjør at denne jakken stikker seg ut i mengden.

Samarbeidet er en lek med de klassiske linjene og produktene til Helly Hansen, men med input fra Norges ledende industridesignere og fra den aktøren som var først i Norge med å fokusere på sneakers og gatemote.

– Å kombinere kreativiteten og kunnskapen til tre norske bedrifter på denne måten er veldig inspirerende. Jakken er faktisk produsert og sydd i Moss, så dette er et erkenorsk prosjekt i aller høyeste grad, sier Caroline Haugsten, Markedssjef i Helly Hansen.

Jakkene kommer i et begrenset opplag på 40 st, fordelt på herre og dame. Fargene er rødt og sort. Jakken vil ikke koste mer enn 1500.-

Jakkene slippes i Sole Servicebutikkene i Oslo nå på lørdag.