Søk i arkivet

LETT: Django 980 er større enn Bavaria 33 Cruiser, men veier bare en brøkdel av den tyske båten. Avansert glassfiberarbeid muliggjør dette.
LETT: Django 980 er større enn Bavaria 33 Cruiser, men veier bare en brøkdel av den tyske båten. Avansert glassfiberarbeid muliggjør dette. Foto:

Django 980 og RM 1070Trendsettende turseilere

Det er i Frankrike det skjer. Spesialverftene satser nytt og stiller de store verftene i skyggen når det gjelder produktutvikling og nyskapning. Vi har seilt årets mest trendy seilbåter, men ble ikke helt overbevist.

Produktutviklingen innen regattabåter går raskt og kjapt finner teknologien veien til massemarkedet.

Det er løsningene fra solo- og tomannsregattaene som er de mest interessante. Disse miljøene krever båter som er enkle å mestre, samtidig som de er pålitelige og raske.

Brede skrog gir mye volum, samtidig som stabiliteten blir bedre, noe som igjen gjør at seiling føles tryggere.

Populære trebåter

Franske RM er et verft som...

Ønsker du å lese mer? Logg inn eller velg et abonnement:

Digitalt årsabonnement
Digitalt årsabonnement
kr 41 / mnd
    • Tilbudet omfatter samtlige Pluss-saker på seilmagasinet.no
    • Alle digitale utgaver av SEILmagsinet siden 2006 i AppStore og Google Play
    • Ukentlig nyhetsoppsummering på mail.
     Les mer
Digitalt månedsabonnement
Digitalt månedsabonnement
kr 49 / mnd
    • Tilbudet omfatter samtlige Pluss-saker på seilmagasinet.no
    • Alle digitale utgaver av SEILmagsinet siden 2006 i AppStore og Google Play
    • Ukentlig nyhetsoppsummering på mail.
     Les mer
Seilmagasinet + Digital
Seilmagasinet + Digital
kr 66 / mnd
    • Få magasinet SEILmagasinet levert hjem til deg i tillegg til:
    • SEILmagasinet på dine digitale flater
    • Tilbudet omfatter samtlige Pluss-saker, digitale utgaver av SEILmagasinet siden 2006 i AppStore og Google Play.
     Les mer

Ønsker du papirutgaven? Se hele utvalget av abonnement.

Gå til toppen