Har funnet nøkkelen til suksess

NY: Dehler 42 har verdenspremiere på messen i Dusseldorf
FAMILIE: Dehler 42 følger samme formspråk som 38 og 46.
TUR: Cockpitbordet gir ektra trygghet for turseiling. Ellers ville cockpiten vært for bred.
INSTRUMENTER: Det er smart å ha instrumentene der rormannen sitter å styrer, men flattliggende plassering kan være en utfordring i regn med touchskjerm.
DEKK: Tyskerskjøte er standard, men er lagt over dekk. Genuaskinnen kan justeres fra cockpit, men krever mer utveksling.
FORPIGG: Det er god plass forut, men det blir nok trangere om man velger et ekstra bad.
SMART: En liten hylle ved nedgangen er praktisk for nøkler lommebok og solbriller.
WC: Badet er delt i to, og for å komme i akterlugaren må du gjennom aktre del av badet.
SOVE: Standardutgaven har kun en akterlugar. Disse er en del rommeligere enn på 38-foteren.
MAT: Byssa er typisk Dehler.

Dehler 42 etter samme oppskrift

Det er tøft å selge raske seilbåter for de fleste produsenter for tiden, bare ikke for Dehler. De har løst en kode.

Publisert Sist oppdatert

Turbåtene får bedre seilegenskaper, og båtkjøpere tenker mye på pris og volum. Beneteau har nærmest gitt opp å selge First, og de viser ikke lenger frem de store båtene på utstillinger.

Dehler derimot ser ut til å gjøre mye riktig. Karl Dehler, sønnen til grunnleggeren av verftet, jobber nå både med Hanse og Dehler. Han er nøkkelen til suksessen.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER