COCKPIT: Båten skal være enkel å håndtere. Vinsjene er flyttet bak til rormannen. Karmene er høye i fremre del av cockpiten.
INNREDNING: Den nye Bavariaen får byssa plassert frem i salongen.

Her er Bavarias fremtid

Bavaria skifter designer, og setter ny kurs med Bavaria C57, verftets største modell.

Publisert Sist oppdatert
SPORTY: Bavaria C57 får et seilareal på 136,5 kvadratmeter. Fokka blir selvskjøtende.

Bavaria C57 vil få et boareal på 88 kvm. Innredningsalternativene blir mange. Den kan leveres fra tre til fem lugarer. Den ene lugaren kan gjøres om til vaskerom med muligheter for vaskemaskin med tørketrommel. 

Båten får en mer italiensk stil under dekk. Båten får byssa plassert frem mot hovedskottet. 

Bavaria Yachts vil gå over til å vakuum-støpe skrogene. Det skal gi høyere styrke og lavere vekt enn tradisjonell håndopplagt glassfiberstøp. Dette er et kvalitetsløft som er vanskleig å se på båtmesser, men på sikt vil gi verftet et bedre rykte. 

Bavaria C57 er alt i produksjon, og båten vil få premiere under båtmessen i Dusseldorf i januar. 

 

Technical data

Length overall: 16,73 Meter

Length hull: 16,16 Meter

Length at waterline: 15,50 Meter

Beam overall: 5,25 Meter

Draft standard cast iron keel (approx.): 2,52 Meter

Draft option cast iron keel as shallow keel (approx.): 1,99 Meter

Displacement: 17.130  kg

Ballast shallow keel: 5.390 kg

Ballast deep keel: 5.785 kg

Engine: Yanmar 4JH80, 80 PS, 59 kW, sail drive

Fuel tank (approx.): 500 Liter

Water tank (approx.): 650 lLiter

Sail area: 136,5 Quadratmeter

Selftacking jib: 56,5 Quadratmeter

Mainsail: 80 Quadratmeter

Genoa: 69 Quadratmeter

Gennaker: 232  Quadratmeter

Code 0: 123 1Quadratmeter

CE Category: A

DESIGN: Maurizio Cossutti står også bak linjene til den nye serien fra Bavaria. Den vil starte med en 57-foter.
INNREDNING: Den nye Bavariaen får byssa plassert frem i salongen.
COCKPIT: Båten skal være enkel å håndtere. Vinsjene er flyttet bak til rormannen. Karmene er høye i fremre del av cockpiten.