Hallberg-Rassy 44

HALLBERG-RASSY 44
SPRUT: Det tunge skroget krever mye krefter for å komme gjennom bølgene på kryss.
DEKK: Genuarullen er plasser under dekk. Lukene ligger nedsenket. Dekket er rent, men teak er ekstra.
KNAPPER: Rormannen kan styre det meste. Rulle seil inn og ut og justere skjøtene.
BRYGGE: Båten har en enorm badeplattform. Den åpnes ved et knappetrykk. Det er til og med en nødknapp på akterspeilet som er koblet utenom hovedstrømsbryteren.
COCKPIT: Cockpiten er funksjonell og stor for å være på en sentercockpit-båt. Brede, gode sidedekk gjør det enkelt å bevege seg. Det er også relativt trygt å komme seg fra cockpit til dekk.
EKSTRA: Det er plass til fire køyer foran hovedskottet. Køyene er gode i sjøen og smarte som stueplass med færre mennesker om bord.
EIERLUGAR: Det er ekstra mye plass akter når hekken er bred.
MAT: Byssa har både fryser og kjøleboks, samt oppvaskmaskin. Kjøleskuffer mener Magnus Rassy er dyre og stjeler plass.
SALONG: Stilen er den samme, men vinduene er blitt større. Nå kan du også få innredningen i eik.
BAD: Båten vi seilte hadde to store bad med dusj.

Radikalt fra Orust

Hallberg-Rassy 44 viser at det tradisjonsrike verftet følger med i tiden, selv om mye er slik vi forventer.

Publisert Sist oppdatert

Hallberg-Rassy 44 har en radikal skrogform. Hadde båten blitt lansert for ti år sidene, ville nok mange trodd at Magnus Rassy hadde blitt gal. Den rette baugen og den brede hekken minner om en regattabåt, men Magnus Rassy mener at formen også gir fordeler for turseiling. Vi seilte båten 15. og 16. desember ut fra Ellös for å prøve denne påstanden.

Lengre vannlinje og mer volum

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER