ILLUSTRASJONSBILDE: Regningen på reperasjoner av båt kan ofte skape uenigheter.

Foreldelse av krav

Kunden blir ikke enig med verkstedet om hverken oppgjør eller pris etter en omfattende service for to år siden. Kan kravet bli foreldet?

Vi hadde vår da 15 år gamle båt på en omfattende service for et par år siden. Verkstedet skulle i tillegg til motorene gå over alt av elektronikk og mekanikk, samt utføre generelt vedlikehold av båten.

I etterkant oppsto det en konflikt om både arbeidet som var utført og timene som var brukt. Det endte med at vi betalte alle fakturaer for å få båten utlevert, men med klart forbehold om at vi ikke aksepterte verken jobben som var utført eller prisen for dette. Det har deretter vært en endeløs serie av e-poster frem og tilbake uten av vi har klart å bli enige. For noen måneder siden sluttet verkstedet bare å svare. I mellomtiden har båten vært på et annet verksted, og det er der utført arbeid for over 100 000 kr som vi mener skulle vært utført ved det første verkstedet. Nå har vi lest på internett om foreldelse, og at vi kan miste kravet på grunn av dette. Er dette noe vi bør være bekymret for? Vi har fulgt opp saken kontinuerlig med unntak av noen få måneder det siste året.

PLUSS-ARTIKKEL - KREVER INNLOGGING

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud:

Digitalt månedsabonnement

79,-

pr. måned

BESTILL HER

Digitalt
årsabonnement

699,-

pr. år

BESTILL HER

Gullabonnement
Blad og digital

899,-

pr. år – 6 utgaver + Norske Gjestehavner

BESTILL HER